גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל יפוג'אז מחווה לג'ון לנון - Imagine

ארכיון תאריך: 6 אוקטובר 2018

משך: שעה ורבע

משתתפים:
Oliver Kent פסנתר (אוסטריה)
Karin Hammar טרומבון (שוודיה) 
Charis Ioannou סקסופון (קפריסין)
אלי מגן קונטרבס (ישראל)
גשפר ברטונצל תופים (ישראל/סלובניה)
 
במופע זה יוביל הפסנתרן אוליבר קנט מחווה ג'אזית יחודית לשיריו של המוסיקאי ופעיל השלום ג'ון לנון, שירים שהפכו להמנונים שהותירו חותם על עולם המוסיקה ובכלל. אוליבר קנט הוא יליד 1969, בוגר הקונסרבטוריון הלאומי בוינה. החל את דרכו המוסיקלית כפסנתרן קלאסי ועבר לג'אז עם סיום לימודיו עת החל לנגן עם ענקי הג'אז, החצוצרן ארט פארמר והמתופף אידריס מוחמד. בין השנים 1993-95 התגורר בניו יורק, שם ניגן עם החצוצרנים ואלרי פונמרוב ואדי הנדרסון. מאז חזרתו לאוסטריה אוליבר הוא חבר של כבוד בסצינת הג'אז האוסטרית והאירופאית. בין מאות אמני הג'אז עמם הופיע ניתן לציין את  קלארק טרי, שילה ג'ורדן, רון מקלור, בובי שיו,, אינגריד ג'נסן, בובי וואטסון, וורן וואשה, וולפגנג מוסשפיל, קורט אלינג, ג'ון הנדריקס, בני מופין, גרנט סטוארט, ג'ימי קוב, ג'וני גריפין, פרנקו אמברוזטי, בני גולסון, The New York Voices, Take Six ועוד. אוליבר קנט מכהן כפרופסור באוניברסיטת וינה, מוביל את הטריו שלו, עמו הופיע בין היתר בהודו, סין, קובה, טורקיה ורוסיה. אוליבר ניגן ביותר מ 50 אלבומי ג'אז וזכה פעמיים בפרס   Hans Koller Preis ו-  New German Jazzprize היוקרתיים  עבור נגינתו ויצירותיו.


ג'ון לנון (1940 –1980) היה זמר-יוצר, סופר, ופעיל שלום בריטי שזכה לתהילת עולם כמייסד של להקת הביטלס. ב-2004 דירג אותו מגזין הרולינג סטון במקום ה-38 ברשימת "100 האמנים הגדולים בכל הזמנים". מעבר להיותו אחד המוזיקאים המשפיעים ברוקנרול נודע לנון בהפצת מסרים של שלום ואחווה שהפכו אותו למושא הערצתם של המונים שהזדהו עמו ועם עקרונותיו. ההצלחה חסרת התקדים של הביטלס מזוהה במיוחד עם לנון ומקארתני שהלחינו שירים שחצו את מחסום הזמן והפכו לקלאסיקה של המאה ה-20. רוב שיריו של לנון בטאו בדרך כלל תחושת חוסר ערך, אובדן דרך, אובדן עשתונות ונטיות אלימות, והפכו יותר ויותר לאישיים וחושפנים ויצרו בהדרגה שינוי בתדמיתם של הביטלס מלהקה העליזה-תמיד ונטולת דאגות ללהקה שבטאה מצוקות, אתאיזם ואף מחאה (Help, Strawberry Fields ever). בשלהי חייה של להקת הביטלס ולאחר פירוקה הפך לנון לדמות פוליטית יותר ויותר ודמותו המרדנית, האנטי ממסדית והאנטי מלחמתית, יחד עם אשתו, האמנית הקונספטואלית היפנית, יוקו אונו, הפכה סמל לשלום עולמי ( Give peace a chance, Imagine). מאמצע שנות השבעים חלה ירידה בפוריות היצירה של לנון, הוא הסתגר יותר ויותר בביתו והפסיק להופיע ברבים עד מותו ב1980 עת נרצח בפתח ביתו בניו יורק. לאחר מותו הפכו זכו שיריו לתחייה מחודשת והפכו ללהיטים גדולים.
משיריו הגדולים:  Twist and Shout, Yesterday, Stand By Me,Hey Jude Mother,  The Fool on the hill ,Obladi Oblada ,Give peace a chance, Imagine  ועוד עשרות שירים אותם כתב עם שותפו פול מקארתני.

 
​Imagine - A Tribute to John Lennon

Featuring:
Oliver Kent Piano (Austria)
Karin Hammar Trombone (Sweden) 
Charis Ioannou Saxophone (Cyprus)
Eli Magen Bass (Israel)
Gasper Bertoncelj Drums (Slovenia)
בחסות:
Dr. Johannes Strasser, Director Austrian Cultural Forum Tel Aviv

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter