גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

פסנתרן ומלחין לובומיר מלניק יופיע לראשונה בישראל

ארכיון תאריך: 5 אפריל 2019

משך: שעה

פתיחת דלתות כחצי שעה לפני תחילת המופע

לובומיר מלניק הוא אחד הפסנתרנים והמלחינים הבולטים והייחודיים של ימינו. הוא קרוי "נביא הפסנתר" בשל התמסרותו ארוכת השנים לכלי ושבירת המוסכמות והגבולות של מה שניתן לעשות איתו. באמצע שנות השבעים, בעודו מתגורר בפריז, יצר מלניק שפה חדשה לחלוטין עבור הפסנתר לה קרא Continious Music, הדורשת יכולות טכניות ספקטקולריות, המולידות את הקול האמיתי והשלם של הכלי.

כמאזין ניתן לזהות מיד כי שורשי המוסיקה שלו מצויים עמוק במסורת ובטכניקה של הפסנתר הקלאסי, כאשר נושאת בתוכה זיכרונות ממלחינים גדולים כמו ליסט וברהמס, אך גם מושפעת במובהק מפילוסופיה מערבית וממוסיקה מינימליסטית. עולמות אלה משתלבים לתערובת הרמוניות ומלודיות נפלאה שכולה רומנטיקה מודרנית.

בזכות יכולותיו יוצאות הדופן לייצר יותר מ19.5 תווים לשנייה בכל יד, מלניק הוא הפסנתרן המהיר ביותר שהוקלט אי פעם. מאז ראשית שנות השבעים הוא יצר לקט מפעים של יותר מ-120 יצירות, ברובן עבור שני פסנתרים או פסנתר סולו, ופילס דרכים חדשות ומרתקות במוסיקה העכשווית.


"מינימליזם בצורתו העשירה והמקושטת ביותר" - Pitchfork
"עוד הישג מרשים מאדם שלקח את האפשרויות של הקומפוזיציה והאלתור לגבהים חדשים, המשלב את הלהט אותו שואף לחוות כמבצע עם ההבטחה ליצירת נוף גלוי-לב ועל-קולי עבור הקהל שלו, כזה של חיים מתפרצים ויכולת אינסופית" - טייני מיקס טייפס
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter