גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הופעות מוזיקה

לראשונה בישראל! פלא מוסיקאלי - התזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט עם דודו פישר

ארכיון תאריך: 21 נובמבר 2019 - 23 נובמבר 2019

משך: שעתיים, כולל הפסקה

פ. ג. ק. הפקות בע"מ גאים להציג: לראשונה בישראל!  פלא מוסיקאלי - תזמורת המנגנת ללא תווים וללא מנצחהתזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט עם דודו פישר בתוכנית ייחודית המשלבת מוסיקה קלאסית ומנגינות יהודיות וצועניות.
 
התזמורת מבודפשט, הידועה גם בשם "100 הכנרים הצוענים", היא הגדולה בעולם מבין התזמורות הצועניות. בנובמבר 2019 היא תופיע לראשונה מול הקהל בישראל בתוכנית מיוחדת במינה, הכוללת פניני מוסיקה קלאסית וקטעים ידועים של פולקלור יהודי וצועני, והכל בעיבוד המיוחד של התזמורת המורכבת ברובה מכנרים וירטואוזים ובליווי כלי נגינה ייחודיים.
 
רבות דובר על הדימיון הרב בין המוסיקה היהודית והצוענית - ומכאן החיבור המתבקש לזמר הבינלאומי בעל הקול השמיימי, כוכב מחזות זמר ואגדה בחייו - דודו פישר. הוא אינו זקוק להצגה הרי הוא אחד המוסיקאים הישראלים הפופולריים והאהובים בעולם. פישר הינו זמר אוניברסלי – הוא שר הכל: שרים ביידיש ועברית, קטעים מרפרטואר אופראי ומחזות זמר, מוסיקה חסידית וקטעי חזנות, משחק בתיאטראות בארץ ובעולם, כולל תיאטרון "יידישפיל" המיוחד. דודו פישר נחשב לשחקן הכי טוב שגילם את תפקידו של ז'אן ולז'אן במחזמר "עלובי החיים" (בברודוויי, בוסט אנד בלונדון ובארץ בתיאטרון הקאמרי).
השתתפותו של דודו פישר בתוכנית עם התזמורת הצוענית מדגישה את הצליל הייחודי של התזמורת והדמיון בין המוסיקה יהודית וצוענית.
 
התזמורת הצוענית מבודפשט הינה תופעה מיוחדת בעולם המוסיקה. היא מנגנת את קטעי הפולקלור הצועני לצד מוסיקה קלאסית של ברהמס, שטראוס, ביזה, מונטי, וסרסטה – והכל בדרך הייחודית שלה - ללא תווים וללא מנצח. את תפקיד המנצח מבצע בתורנות אחד מסולני התזמורת.
עם זאת הם מצליחים לנגן בתאום מלא תוך שינוי מהיר של סגנונות ומקצבים. הקשבה הדדית ותאום מיוחד בין המוסיקאים – הינם התכונות המייחדות את התזמורת.
בהרכב התזמורת הצוענית, מלבד כינורות, נמנים גם מספר ויולות, צ'לוים, קונטרבסים וקלרינטים. הכלי הייחודי בתזמורת הצוענית הינו הצימבלום, שמקנה למוסיקה גוון מוסיקלי עשיר וייחודי.
סיפור הקמת התזמורת מיוחד גם הוא. בשנת 1985 לאחר מותו של שנדור ירוקי – המוסיקאי הצועני המפורסם ביותר בהונגריה, כל המוסיקאים הצוענים הגיעו ללווייתו וניגנו יחדיו ככבוד לשנדור. כך נוצרה התזמורת הצוענית מבודפשט, שהפכה במהרה לפלא מוסיקאלי באירופה ובעולם כולו.
מתגובות התקשורת:
" ... אף תזמורת סימפונית בעולם לא מנגנת בצליל עסיסי כל כך, במרץ, וירטואוזיות ועוצמה כמו התזמורת הסימפונית הצוענית..."
(NRC Handelsblad-Amsterdam)
"... התזמורת הצוענית מבריקה בקצבים מטאוריים ווירטואוזיות עוצרת הנשימה..."
(Schwaebische Zeitung)

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter