גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה

יעקב יבנו - ממנהטן באהבה לישראל!"זמר עם בריטון חזק, שחקן מבריק, שירתו היא רב גונית כפי שהיא רב שפתית, ריקוד וגם סיפור

ארכיון תאריך: 13 ספטמבר 2017 - 19 ספטמבר 2017

משך: שעה ו-40 דקות

יעקב יבנו – בקרוב על הבמות בישראל!
שירים ביידיש, אנגלית, רוסית, עברית, צרפתית ועוד.

במוזיקה היהודית ובזמר היהודי ישנם שמות מיוחדים במינם, אמנים ייחודיים שכל אחד מהם הוא מגדלור וסימן דרך. יעקב יבנו הוא אמן כזה – אפשר להגדיר אותו כסגנון מוזיקלי שעומד בזכות עצמו; הוא נחשב לקלסיקה, לבעל סגנון שהוא דוגמה ומופת.
יעקב הוא יליד מינסק, שעוד בילדותו התאהב בתיאטרון ובמוזיקה. הוא נווד נודד, הוא מרדן, ומוזיקה זורמת בדמו ובנשמתו. בשנותיו המוקדמות עבד בתיאטרון הקאמרי היהודי במוסקבה, שם עזר לשמר את הסיפורים ואת המנגינות של העם היהודי. כיום מרכז חייו ופעילותו הם בניו יורק, אך הוא שר ומנגן לעולם כולו. באידיש ובצרפתית, באנגלית ובעברית, בחום לבו הגדול, בעוצמתו הגברית ובעדינות וברוך של ילד נצחי מבלרוס, שבא מעיר בה ריחפה המנגינה היהודית מעל גגות הבתים, בתוך אולמות התיאטרון ומעל קבר האחים של גטו מינסק, שהיה ונותר פצע פתוח בלב העיר...
שירתו היא רב גונית כפי שהיא רב שפתית. הופעתו הבימתית היא תופעה בפני עצמה. שירתו היא ריקוד וגם סיפור. לרגע קט בחייו סטה יעקב מדרכו על הבמה, כאשר נאלץ – בכדי לשרוד בארצות הברית לאחר שהיגר לשם – להדביק בולים על מעטפות לשם מחייתו. ואז שוב עלה על הבמה, כוכבו שוב זרח, ושירתו שוב נישאת ונושאת אותו מעיר לעיר. בקרוב ישוב וינחת על הבמות אצלנו... בתנועה מוכרת, יישר את משקפיו על חוטמו (משקפיו הוורודים לעד, גם אם העדשות בצבע אחר), ויכבוש פסגות חדשות בשירתו הכובשת – בפשטות, בתעוזה, ברוח הנעורים הנצחית – שהרי אמנים אמיתיים הם נטולי גיל, ובכך טמון סודם.
לבו של יעקב יבנו מוצף באהבה לישראל. כאן, בארץ שנופיה, אנשיה וייחודיותה שבו את לבו, הוא יעלה את המופע החדש שלו שנקרא "המתחזה הגדול: מה שברור מאליו* ומה שלא". [*ברוסית: Yavno]
זהו אירוע אדיר!
 
במופע ישתתפו הבלט האקרובטי יוצא הדופן של דמיטרי ברכוב "Sabotage" והלהקה "גולד בנד" של אלקס גולד.
רקדני סבוטאז' קוראים תיגר על כוח המשיכה. המחול שלהם מלא בפלסטיקה מעודנת, הומור, ליריקה ודמיון עשיר; הוא ריקוד שכולו חגיגה מאין כמותה.
נגני "גולד בנד" מבצעים את הלהיטים הגדולים ברגישות ובגישה חדשנית ומלאת טעם.  
אנו מצפים לכם לערב שלא תוכלו לשכוח!
"המתחזה הגדול: מה שברור מאליו ומה שלא" – שואו במלוא מובן המילה!
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter